יום שלישי, 23 בספטמבר 2014

הנחיתה על הירח, המשך הסאגה

"חברת Nvidia המייצרת כרטיסי מסך לגיימרים טוענת שהצליחה להוכיח כי הנחיתה של חללית אפולו 11 אכן התרחשה, ושהתמונות אינן מזויפות על ידי שימוש במעבד הגרפי החדש שלה
ארכיטקטורת המעבד החדשה של Nvidia בשם מקסוול (שלא תתבלבלו עם האסוול מבית אינטל) מתקדמת במיוחד ולראשונה מציעה עיבוד בזמן אמת של תאורה כללית המחקה באופן מציאותי את הדרך שבה אור מתנהג בעולם האמיתי. לשם קידום המעבדים החדשים החברה הפיקה סרטון ותמונות שמנסים להזים את הקונספירציות של זיוף הנחיתה על הירח.

תאוריית הקונספירציה סביב נחיתת החללית אפולו 11 על פני הירח העסיקה רבים שעד היום טוענים כי הנחיתה כלל לא התבצעה על פני הירח, אלא באולפן הוליוודי.

האור של באז
מבין שלל ההסברים שבהם משתמשים תומכי התיאוריות, עלתה טענת התאורה. בתמונה המפורסמת שצילם ניל ארמסטרונג את באז אולדרין יורד בסולם ממודול הנחיתה, נראה אולדרין מואר היטב, למרות שהוא נמצא בצל שאותו מטיל המודול. הנחת היסוד של אותם תומכי התאוריות, היא שבירח אין מה שיחזיר את האור, ולכן צריך להיות שם גוף תאורה נוסף שיאיר אותו, אחרת חליפת האסטרונאוט שלו הייתה צריכה להראות חשוכה לגמרי.
בסרטון מראה Nvidia כיצד היא שחזרה את הסצינה לפרטי פרטים בתוכנת Maya הנמצאת בשימוש נרחב על ידי אולפני גרפיקה ואפקטים, וכיצד שחזרה את התאורה דרך המנוע הגרפי Unreal 4, והמעבד החדש לסדרת כרטיסי המסך היוקרתיים שלה.

Global Ilumination הוא מונח המתאר את התאורה הטבעית של העולם, כפי שהוא מעובד בתוכנות מחשב. תאורה גלובלית משיגה את הריאלזים הגבוה שלה על ידי הטלת אור ממקור יחיד, וחישוב החזר האור מהמשטחים השונים הקיימים בסצינה, ועיבודו בהתאם. חישוב שכזה הוא משימה הדורשת כוח עיבוד משמעותי כדי לבצע בזמן אמת, ולראשונה ארכיטקטורת מקסוול מאפשרת זאת."

הכתבה ברוטר

חייב כאן להאיר כמה עובדות ביחס לכל הסאגה והמערערים על אמיתות עצם קיום הנחיתה-
ראשית, היו לא פחות משש נחיתות מדווחות במסגרת פרוייקט אפולו (11, 12, 14, 15, 16 ו-17) על פני יותר מ-3 שנים.
אתה יכול לזייף אחד אולי שניים, שש זה כבר בדיחה.
שנית, לברית המועצות כבר אז היו יכולות איכון רדיו, וברית המועצות בשעתו אשרה שאכן הגיעו אותות רדיו שידוריים אמריקניים מפני הירח, דבר המאשש את העניין.
זה די אדיוטי אם ארה"ב הייתה נחשפת בקלונה במרוץ החלל בזיוף כה גדול, כפול שש.
שלישית, ארה"ב הרשמית מאידך גיסא הודתה בשנת 2004 באופן רשמי שאכן הוכנה גרסה מבויימת לנחיתה למקרה כשלון (ברי כי ניתן להשתמש בבלוף פעם אחת בלבד ומטרתו להשיג לכל היותר הישג קצר טווח במלחמת התעמולה, הא ותו לא, היה ואם היה עולה הצורך, וכל זאת בהנחה והבלוף לא היה נחשף).
בציון 35 שנה לנחיתה הראשונה על הירח, הודה מזכיר ההגנה האמריקני דאז- דונאלד רמספלד (איש ותיק מאוד בצמרת הממשל האמריקני וכיהן בתפקיד בכיר גם אז בזמן הנחיתה) כי ארה"ב הכינה את הגרסה המבוימת בתור קלף תעמולה של גיבוי קצר טווח (במסגרת ראיון רשמי לרשת CBS האמריקנית בציון 35 שנה לנחיתה).
מעבר לכך, כל השאר כבר נתון לספקולציות ותיאוריות שלא מעלמא הדין.
שנה טובה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה