יום ראשון, 29 במרץ 2015

איראן למהותה של תופעה ואיום וכלפי מי-

פוסטים קודמים שלי על איראן-
הרייך האיראני

וכן-
התופת של המהדי רוסתם, גוטרדאמרונג של הרי הטאורוס

הנה כמה דברים שעלו במחשבה על איראן, בראשי פרקים, להבנת המציאות-
1. איראן גרעינית! הפתעה! הרפובליקה האסלאמית של איראן מחזיקה בכמה (פחות מ-10) ראשי נפץ גרעיניים מתוצרת סובייטית ש"נעלמו" מהסטוק הרוסי ומדינות הלוויין בשנות האנרכיה והפירוק של בריית המועצות (1990 - 1994), אני מזכיר כי עד נפילת ברית המועצות, לאמפריה האדומה ולאיראן היה גבול משותף (נא לעיין במפות מדיניות עדכניות לפני 1990), ואין לדעת אילו דברים אחרים הספיקו לנוע בציר הזה באותם שנים, היום ידוע כי מומחים וחומרים שונים בכלל תחומי האב"כ נדדו תמורת בצע כסף למדינות שונות ובוודאות מוחלטת גם לאיראן. המשטר עצמו גם היה במצב קשה לאחר תום מלחמת איראן-עראק המדממת ולאחר שספגה מלוא חופניים טילים כימיים מצדאם חסיין והייתה צריכה "סוג של" תעודת ביטוח לעצם קיום המשטר והמדינה.

2. כל המדובר מאז ועד היום הוא על יכולת ייצור עצמית של הפצצה שיכניס את המשטר למועדון האקסקלוסיבי של מעצמות הגרעין ויתן להם משנה תוקף של מעצמה איזורית, את זה מתאמצים לבלום, מאידך גיסא מאמצי הבלימה הקולניים של ישראל נמשכים כבר מאז כהונת יצחק רבין (נא לעיין בכותרות עיתונים כבר 1992 לגבי הנושא) וכל ראש ממשלה מי יותר ומי פחות העלה את הנושא על ראש שמחתו. נתניהו עשה זאת יותר.

3. איראן היא איום בראש ובראשונה, נגד מדינות המפרץ הסוניות (סעודיה, עומאן והנסיכויות) ותשלובת תעשיית הנפט במפרץ הפרסי (העומד כיום עדיין על מעל 30% מהפקת הנפט העולמית, שינועה דרך מיצרי הורמוז החוצה לעולם וכן הפוך דרך הציר העיראקי בדרך צינורות הנפט מערבה וצפונה, וכן זיקוק הנפט בדגש על בתי הזיקוק העצומים של בחריין, כשמאידך תעשיית הנפט האיראנית מבית סובלת ממצב ירוד ביותר בתחום הזיקוק ועל כן היצוא הוא של נפט גולמי בלבד מצידם וכן הצורך לייבא תזקיקי נפט).
האיום האיראני הוא דו ראשי על מדינות המפרץ- א. מהזווית הדתית שיעה מול סונה וקריאת התגר על מי שצריכה לדידם להיות מובילת הציוויליזציה האסלאמית ותזכורת כי לאורך כל חופה המזרחי של חצי האי ערב, ישנו רוב אזרחי שיעי מכוויית ועד עומאן המהווה קריאת תגר על שליטת מדינות המפרץ בנכסי הנפט והקרקע שלהן לאורך ציר זה ובכלל שליטה שיעית כוללת ומקפת על כל מבואות המפרץ הפרסי. חשוב לזכור כי דבר זה בא לידי ביטוי באופן ממוקד בבחריין ובאיים הסמוכים במיצרי הורמוז עליהם ישנה תביעת בעלות ישירה של איראן הרואה בהם מחוז איראני מדיני וגאוגרפי לכל דבר ועניין.
ב. העניין הגזעי-גזעני, איראן הפרסית (איראן בפרסית היא ארץ הארים-מכורתו של הגזע הארי, ועל כן רואה בערבים יצורים נחותים, כבר בבחירת השם של המפרץ (פרסי מול "ח'ליג' אלערבי") אפשר להבין את שורש הסיפור.

4. השיעה רואה את היהודים ברף יותר גרוע מאשר הסונה, על פי השיעה מעבר להיותנו בני מוות באחרית הימים ודוחי נבואת מחמד ואמיתות הקוראן, הרי היננו טמאים (באסלאם אין חלוקה בין טומאה לזוהמה פיזית) ואסורים במגע (מעלה ניחוחות בסטייל נאצי).
צרפו את התפיסה הארית-אריאנית של פרס-איראן וקיבלתם שילוב נפיץ של לאומניות פרסית מבית היוצר של הרייך השלישי בשילוב השיעה התרי-עשרית (האימאם ה-12 הנעלם ושיבתו במלחמת עולם) ותפיסת אחרית הימים שלה ותעשו את החשבון לבד.

5. צרפו את היכולת הגרעינית לפיתוח אמצעי השילוח שלה, ממטוסים בתום מלחמת איראן-עראק, עבור בפיתוח טילים בליסטיים -שיהאב/סג'יל (חד שלביים עד 500 ק"מ לאיום קרוב על המפרץ הפרסי, דו שלביים עד 3000 ק"מ שאפשר להתווכח על איפה זה עומד כיום ומגיע תיאורטית עד יוון ובולגריה ותלת שלביים שזה לא ידוע לפחות לאדם מן השורה אם יש או אין ואם כן איפה זה נמצא מבחינת פיתוח וזה יכול תאורטית לפגוע בכל נקודה על פני הגלובוס) וכלה בטילי שיוט תוצרת רוסיה (מסדרת X שאיראן השיגה לאחרונה מרוסיה ואוקראינה) ואפשר גם בדרך של טילי ים-יבשה שיורכבו בספינות או צוללות חיל הים האיראני.

6. העולם השיעי כולו נחזה בידי איראן בתור ה"פולקסדויטשה" שלהם (מונח מושאל מהגרמנים שלא היו תושבי גרמניה, לרוב במזרח אירופה שעליהם פרסה גרמניה הנאצית את חסותה וקראה להם להגר אל תוכה או לבוא לשרת את ארץ ה"אב"- היימאט) ועל כן מבוצע פריסת חסות על העולם השיעי כולו כולל זרמים שיעים שאינם מהזרם השליט באיראן (תימן -השיעה החמישית-הזידיה למשל- אקטואלי בימים אלו ממש) ודרכם להשיג שליטה במחוזות נוספים בעלי חשיבות, בדגש על תימן שם נכנס השליטה על מיצרי באב אלמנדב המובילים אל ים סוף ותעלת סואץ על כל המשתמע. 7. השליטה והקידום האיראני של שוק הסמים העולמי, ישירות דרכה ודרך חיזבאללה, החיבור לקהילות מסלמיות שיעיות בדרום ומרכז אמריקה והחיבור לקרטלי סמים במקסיקו מהווה איום על ארה"ב גופה ועל קהילות יהודיות בדרום אמריקה שכבר הגיע לידי מימוש בצמד הפיגועים בשגרירות ישראל בארגנטינה ובניין הקהילה היהודית AMIA בבואנוס-איירס. משולש הגבולות ברזיל-ארגנטינה-פרגוואי הוא איזור שבו לית דין ולית דין המלא בקהילות מסלמיות שיעיות וסוניות וחזבאללה מחד ואלקעידה מאידך קנו שם אחיזה מסוכנת. אפשר לדבר גם על החיבור למדינות נוספות רעיונית בדרום אמריקה, בדגש על ונצואלה חברת אופ"ק וההשפעה על שוק הנפט והלעומתיות לארה"ב. 8. המצב הדמוגרפי בתוככי איראן פנימה נמצא בעברי פי פחת ועל כן ייתכן כי איראן תנסה ליזום מהלך אשר יינצל את מצבה הנוכחי לפני שרף אוכלוסייתה תתחיל לאבד גובה. נו...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה