יום רביעי, 12 בנובמבר 2014

חיי שרה- רעיון שבועי לפרשת השבוע

מערת המכפלה היא אחת משלושת המקומות עליהן נאמר שהן מהוות קושאן או הוכחת בעלות של העם היהודי על ארץ ישראל, יחד עם קבר יוסף והר הבית (גורן ארונה היבוסי).
ההבנה היא ששייכות ארץ ישראל לעם היהודי לדורותיו היא פועל יוצא של כמה נקודות משען. הוי אומר ששטח ארץ ישראל הוא קניין פרטי של העם היהודי, העם היהודי הוא בעלים קולקטיבי על השטח ולא רק שייכות "רוחנית" של עם לארצו. נקודת משען שניה הוא אותו רש"י הראשון לתורה המדבר על עניין פקדון, זאת אומרת שהעם היהודי מקבל את ארץ ישראל לידיו כפקדון וברצות אלוהים הוא ניתן לנו וברצותו הוא נלקח מאיתנו, אבל ההבנה ביסודה היא שאנו כעם הננו השומרים המורשים היחידים לשטח. הפקדון יכול להיות נלקח ומועבר לשומר שאיננו מורשה, אבל ככלל אנו ורק אנו השומר המורשה היחיד.
         נקודת משען נוספת, נשענת במהותה על מצוות התלויות בארץ ועל הקדשת השטח על ידי העם היהודי לצורך כך. הוי אומר שמעשה הדתי הניתן לביצוע אך ורק באותו תא השטח, מייחד אותו. שום דת אחרת לא יכולה לטעון לקיום מימד שכזה. נקודות משען אחרונות הם שקוד התנהגות מסויים, נדרש מהעם כולו בארצו, דבר שאיננו מייחד שום אחר בארצו ושמדובר כאן בירושה המועברת בין הדורות מאז האבות.
          אברהם משלח את בני הפלגשים עם מתנות וזהו ירושתם ואין להם חלק ונחלה בארץ. ישמעאל גם הוא איננו יורש, אם כי על פי המדרש חלקו היחסי והזמני בארץ הוא פועל יוצא של ברית המילה החלקית אותו עבר בגיל שלוש עשרה, שכן ישמעאל מל ולא פרע. ישמעאל מול יצחק הם לוז הנדון כאן. ישמעאל נע ונד והופך בן המדבר ובמידה רבה גם אביו-מולידו. יצחק מאידך לעולם לא עוזב את הארץ, להבדיל מאביו ובנו. יצחק איש המיושב באוהלו וכל היותר יוצא לשוח בשדה. זהו סוד כוחו. יצחק מנהל שיח, דברים בעל פה ובכתב. לא בכדי העם היהודי ניחן בכוח מוחו ובכתיבה, דברים הנכתבים במפורש ובקוד (טכנולוגיה עילית עם שפת תכנות).     ישמעאל מאידך מצחק. מצחק ברמת טרור שהרי אחד הפירושים הוא שהוא יורה בחץ וקשת, ברכת החרב של העוצמה החזיתית נתנה דווקא לעשו כידוע. יורה ומיד בורח בכדי למצוא מסתור עד הפשיטה הבאה. ישמעאל מצחק, שכן פירוש נוסף הוא השחיתות המינית, אי אפשר שלא להזכר בקאמא סוטרה האסלאמית ובהרמונות וב"חראם" המסלמי, שלא לדבר על תפיסת גן העדן המסלמי הגשמי להחריד על שבעים ושתיים בתולותיו ותענוגות הבשר הנלוות להן. כמובן גם מחובר לזה מעשי ה"רובע ונרבע" שמצוי מאוד בקרבם, בדגש על בהמות דקות וגמלים. ולבסוף פדופיליה לשני המינים המקבל "הכשר" בשירה, בתרבות ובהלכה האסלאמיים. אי אפשר שלא להזכיר את יאסר עראפת ותענוגיו הגבריים עם "שומרי ראש" ברומניה, אותם סיפק ראש הסיקוריטטה, יון מיחאי פצ'פה (מאוזכר בספרו- "אופקים אדומים"). ישנם גם עדויות על פדופיליה עם ילדים ממין זכר
          ישמעאל מצחק כשאינו מגלה רצינות ואינו מגלה יכולת ליצור, במיוחד בכל הנוגע לחרב. המעיין בדברי ימי האסלאם ותעשייה צבאית לכל אורכה, מוצא שהם נכשלו בכל הנוגע לנשק כבד, לוחמת מצור, צי עם "אש יוונית". אפילו בכל הנוגע לצי העת'מאני ותותחי הברונזה הגדולים, ידוע היטב שמי שייצר אותם היו גרמנים והונגרים שהיגרו לשם והתאסלמו וכן אדמירלים גרמנים עמדו בראש הצי העת'מאני, כולל זה המפורסם במצור על מלטה. גם בימינו אנו, מדובר במיטב שיש לארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, סין, רוסיה וצפון קוריאה ואפילו ישראל הקטנה שמצויים ביצור הנשק ואינובציה בתחום. המצב המסלמי לכל אורכו ורוחבו, פשוט נשען על קניין ויצור פרמיטיבי, מדבר בעד עצמו.
           היה זה גדול ההסטוריונים הערביים, אבן ח'לדון שציין שכל מקום אותם כבשו הערבים, נשם ישובם ונהרסה תרבותם ו"האדמה הפכה ללא אדמה". זהו סודם ולוז קיומם של חברה שבטית-נוודית המתנהלת מול חברה מיושבת. לא בכדי היה זה בשעתו ההסטוריון הרומי טקיטוס כשהלה אזכר את השבטים הגרמאנים וציין כי- "עבור הגרמאני, דבר מה הוא בעל ערך אם הוא מושג בדם ולא ביזע". הגרמאנים עברו את השינוי העמוק לאורך ההסטוריה כידוע. המסלמים מצידם פשוט נקתעו עם נעילת שערי הפרשנות "האג'תהאד" לפני 1000 שנה.
מכאן גם קריאת התגר על עצם קיומן של גבולות, הסכמים שנכתבים על הקרח, ורק הדם, רב משמע, הוא מלך הגבעה.
הנסיון לאלץ את האסלאם לעבור את אותו שנוי, הוא פתטי. האסלאם לא הצמיח מתוכו מקביל לרבן יוחנן בן זכאי, עזרא הסופר או מרטין לותר. האסלאם על אף שעבר שתי טראומות מהדהדות- הכיבוש וההרס המונגולי וביטול הח'ליפות ב-1924, הצמיח מתוכו את הסלפיה-ווהאביה ואת חסן אלבנא ו"האחים המסלמים".

תפיסות אלטרנטיביות והמקדמות שינוי עמוק, פשוט מוכרזות כ-לא אסלאמיות על ידי הזרם המרכזי ורוב מניין ובניין באסלאם, פשוט מנער את חוצנו מהם. וכי איזה משמעות כלל-אסלאמית יש לסופים (בחלקם), תנועת האחמדיה, הקוראניסטים? שלא לדבר על כתות פורשות לגמרי- הבהאים, דרוזים וכיוצא בהם?
האמת צריכה להאמר, שינוי מהשורש לא יבוא ללא "טיפול בהלם" שסופו ברפורמטור שייפתח את שערי הפרשנות בזרם המרכזי על ארבעת זרמי השריעה שלו.
העולם לא יכול יהיה ללא הדבר הזה בסופו של דבר...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה