יום שישי, 18 באפריל 2014

המשך דברים ועובדות על "הסיוע האמריקני" הנודע...

המשך לפוסט הנ"ל, נא לקרוא לפני העניין-
בלוף הסיוע האמריקני

1. "הגיבוי" האמריקני החל רק לאחר מלחמת ששת הימים, כך שאם נדייק, אנחנו מדברים רק על 47 שנה, בטח לא 60.
2.
לגבי נשק ואמצעים טכנולוגיים, לא היה שום מרכיב שכזה מהשורה הראשונה של הטכנולוגיה האמריקנית אלא בעיקר עודפים וחומרים מדרג ג' והלאה, השינוי החל רק בשנות ה-80 אצל ממשל רייגן, לאחר שישראל הוגדרה Non Nato Major Ally.
3.
הגיבוי התקציבי האמריקני המהולל עומד מאז שנות ה-90 על 700 מליון דולר, סה טו, פינאטס במונחי התל"ג, התמ"ג וכלל התקציב הישראלי, מרכיב זה הוא היחיד המהווה -USAID לישראל.
4.
שאר הכסף הוא קרדיט פתוח לשופינג בטחוני בלבד בשווקי הנשק האמריקניים בלבד, שבעצם בסיבוב מכניס לארה"ב הרבה יותר כסף מאשר היא מוציאה (שעומד על יתרת 1.6 מליארד דולר מתוך סה"כ 2.3 מליארד שנתי).
תחת הסעיף הנ"ל חשוב לזכור שזה א. מכניס לארה"ב כסף בדמות מכירות ושיווק שכל מערכת שישראל קונה בארה"ב (בין אם דרך כספי הסיוע ובין אם מכספי התקציב הישראלי בלאנקו) בחלקים אחרים בעולם הרואים בצה"ל ומערכות הבטחון האחרות בישראל כמעין גורם מאשר לאיכות התוצרת מייד אין USA.
ב. מהווה דרך נהדרת לניסוי כלים של התוצרת האמריקנית בשדה קרב בפועל בתנאי אמת, הנותן אפשרות לתיקון ושיפור מערכות על ידי הניסוי בשטח.
ג. מאפשר קידום, והכשרה של כח אדם איכותי שלא יסולא בפז בשלל תפקידים מדעיים, טכניים והנדסיים הרבה לפני השוק האזרחי.
ד. ישראל מאידך גיסא לאורך הזמן העבירה לידי ארה"ב טכנוגלויות ומערכות נשק ומערכות אחרות (מכ"ם ופיקוד ושליטה) מתוצרת ברית המועצות, רוסיה וסין, ללא שום תמורה ראויה מצידה, דבר אשר אפשר לארה"ב ידע כביר בשיפור שיטות ואמצעים לקונטרה נגד מערכות ממדינות אלו.
5.
בשורה התחתונה, סך כל הכסף האמריקני שמועבר לישראל (קרדיט וישיר יחדיו) עומד על סך כל 2.3 מליארד שנתי, שהם 1.8 אחוז מהתמ"ג, זניח, ולא שום דבר שאי אפשר להסתדר בלעדיו בקלות.
6.
ארה"ב מאידך גיסא חוסמת בכך אפשרות שישראל תרכוש באותו הכסף מערכות ומצעים מקבילים בשוק המקומי ובכך לסייע רבות לקידומו ואגב כך גם כוח אדם איכותי ושווקים וכל שאר היתרונות האמורים.
7.
ארה"ב מנגד חוסמת, מסכנת ומסכלת מכירת מערכות ואמצעים "כחול-לבן" למדינות אחרות וכך פוגעת בצורה קשה ביותר בישראל, הרבה מעבר שהיא מקבלת ממנה, רק להזכיר עסקאות נשק עם סין שארה"ב טרפדה (ואף נצלה כדי למכור לסין במקביל, עיין ערך עסקת ה"פאלקון" המפורסמת בעידן ראשותו של אהוד ברק), לאחרונה פועל ג'ון קרי לפגוע בעסקת נשק חשובה בישראל בדמות מערכות טילי נ"ט עם מדינה חשובה כמו הודו.
8.
בשם אותו כסף, ארה"ב פוגעת בנו דיפלומטית וצבאית (עקיפה וישירה בפעולות שונות שהיא מטרפדת) כשנוח לה ורק מגביל אותנו בצורה שמסכנת את האינטרסים שלנו.
9.
אני כאן מבדיל בין ארה"ב של הנגלה לארה"ב של הנסתר. ארה"ב של הנסתר היא אויב מר ונמהר של ישראל בעל רקורד מפוקפק למדי ביחס לישראל ופגיעה בה, בשם אינטרסים אחרים, ולעניין זה קשורים הגורמים הבאים- ה-CIA, ה-NSA, מחלקת המדינה האמריקנית ואחרים-
תחת הסעיף הזה רק נזכיר כמה נקודות עיקריות (כי תקצר היריעה מהכיל וספרים כבר נכתבו על הנושא)-
א. ארה"ב שחזרה בה מהכרה בישראל וקדמה את תוכנית ברנדוט לכונן כאן שלטון נציבות או"ם.
ב. ארה"ב שלא מכירה בישראל כמדינה יהודית דה יורה, עיין מסמך הצו הנשיאותי של הארי טרומן בה נמחקו בקו ידו המילים "jewish state" ובמקומם נכתב מדינה חדשה בעלמא.
ג. ארה"ב פועלת דה פאקטו נגד זהותה היהודית של המדינה ועוד עניינים רבים הקשורים לזהותה, עוצמתה, לכידותה ובטחונה- טקטית ואסטרטגית, ונזכיר כאן שני עניינים- * גניזת דו"ח ראש המטות המשולבים גנרל 4 כוכבים ארל וילר המתאר מהם גבולות המינימום האסטרטגיים שעל ישראל להחזיק בהם בכל תנאי! גם אם שלום פרץ בארץ על כל חלקיה וגבולותיה, שטחים הכוללים חלקים בחצי האי סיני דהיום, חבל קונייטרה בסוריה, יו"ש ורצועת עזה כולה.
וכן- ** פעולה מתחת לראדאר בדמות קידום כספי של מטרות "החברה האזרחית" דרך השטחים המגוונים שמקדמת הקרן החדשה לישראל, חלק ניכר מכספיה מגיע דרך השגרירות האמריקנית בישראל ובשילוב קרן הנרי פורד (כן כן, אותו פורד חברו של היטלר, מפיצם של הפרוטוקולים של זקני ציון בעולם ועיתון הפיגולים ה-דירבורן אינדפנדנט), שהוא מאז שנות ה-50, קרן קש של ה-CIA, את המידע הזה חשף דו"ח "ועדת ריס" של ועדת חקירה של הסנאט.
מה שמראה שפגיעה בישראל היא עבור ארה"ב בעל ערך צבאי! אגב קידום אינטרסים אמריקנים.
ד. ארה"ב היא זו שזרקה את ישראל לאשפתות אגב שבירת התחייבות מפורשת וכתובה להתערבות בעת חסימת מצרי טיראן לפני מלחמת ששת הימים.
ה. תקרית ה-USS ליברטי ביום השלישי של מלחמת הימים, שהיה פעולה מכוונת להטות את הכף לטובת הערבים במלחמת ששת הימים! או לפחות לפגוע משמעותית בהשגיה של ישראל במלחמה וצה"ל שיתק אותה במכוון.
ו. מלחמת יום כיפור היה תרגיל עוקץ אמריקני נבזי שהנרי קיסנג'ר היה מעורב בהתווייתו יחד עם אנואר אסאדאת ועוזרו חפאט' אסמעאיל, ארה"ב גם ידעה את היום והשעה המדוייקים של תחילת המתקפה חודש ימים לפני כן ולא טרחה לעדכן את ישראל.
ז. ארה"ב מנעה מישראל לפגוע בקידום מערך הנ"מ של מצרים לעבר הגדה המערבית של תעלת סואץ ובכך אפשרה את המטריה האווירית שאפשרה את פתיחת מלחמת יום כיפור.
ח. קיסנג'ר השהה את הסיוע של ארה"ב לישראל במהלך מלחמת יום כיפור (בה בשעה שברית המועצות העבירה למצרים וסוריה אוטוסטרדות של סיוע כדי למלא את החסר) בכדי ליצור את הרקע להעברת מצרים לידי ארה"ב (מטרת המלחמה מעיקרא) ולגרום לישראל לסגת מסיני בשל כך.
ט. רצח אל"מ ג'ו אלון כדי שלא יפוצץ את הבלוף אודות מלחמת יום כיפור.
י. פרשת איראן גייט, רצח עמירם ניר (בעלה הקודם של ג'ודי ניר מוזס שלום), וגרימת העברת נשק אמריקני וישראלי לאיראן של ח'מייני.
10.
חימוש במקביל ביחס של 1:6 למדינות ערב שבעצם מספרית די קובר את השקר האמריקני אודות מתן עודף לישראל, די לאזכר את- סעודיה, ירדן, מצרים, עראק (כולל זה של צדאם חסיין מאז שנות ה-80), מדינות המפרץ, לוב שלאחר קד'אפי, וכל החבר'ה הטובים בסוריה שעושים שם שמח מהצד הסוני.
11.
ארה"ב היא זו שגדלה, ממנה, חמשה ואמנה את אלקעידא, חלק ניכר מחלום הבלהות של הבריגדה הבינ"ל של האסלאם בעולם מאז אפגניסטאן 1979, לא היה בא לעולם בלי ה-US of A.
12.
תרבותית וערכית הקרבה שלנו הייתה ונותרה למזרח אירופה של העידן הקומוניסטי כולל נפיחות ספורדיות מציר הרשע שבין לונדון, פריז וברלין. הקביעה שיש לנו קשר כלשהו לארה"ב (לפחות זו של לפני אובמא) לא עומדת בשום מבחן אמפירי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה