יום ראשון, 9 בפברואר 2014

מחשבות על ימין אירופאי חדש/ישן והאם אנו אכן "מוצב קדמי" של תרבות המערב במזרח התיכון

אלו דברים שכתבתי בפייסבוק ומצאתי לנכון לכתבם כאן (מינוס התגובות לדבריי).
רק אקדים ואציין כי הדברים נכתבו בתגובה לפוסט בפייסבוק שציין את המצב בשווייץ והתקדמותה הפוליטית של מפלגת ימין שמרנית בשווייץ התומכת בישראל ורואה בה מוצב קדמי של המערב במזרח התיכון המחזיק את החזית מול האסלאם כמו שאטלס מחזיק על כתפיו את העולם במיתולוגיה היוונית.
על כך הגבתי-
הכלבים נובחים והאליטה האירופאית הייתה ונותרה שונאת ישראל בכל וריאציה שהיא ומאידך גיסא תראה הפגנות שמאל קיצוני בשילוב מסלמים וניאו נאצים מפגינים נגד ישראל.
והוספתי פירוט לגבי גבולות הגזרה-

א. כפי שהטעמתי לעיל, מפלגות אלו ו/או פוליטיקאים אלו במדינות אירופה (ושווייץ בכללן, למרות היותה מנותקת מהאיחוד האירופי) אין להם הגיבוי בדמות קונטרה-אליטה שנותנת להם גב (בשונה מארה"ב, אוסטרליה וקנדה).
אני טוען שלאחר מלחמת העולם השניה ובמדינות מסויימות לכל היותר שנת 1968 (מרד הסטודנטים הידוע) חיסל באופן סופי/סופני את  עמוד השדרה של שכבת עלית שמרנית (גם במידה והייתה כזו, לא בכל מדינה אירופית דבר כזה בכלל היה קיים גם אז).
ב.  מה שמכונה "ימין" באירופה לרוב, שונה במהותו וחשיבתו מהימין האנגלו-אמריקני (לכן במידת מה אנגליה היא יוצאת מהכלל, ומאידך גם בה דבק ולו שמץ מזה מה-BNP ואחורה עד  אוסוולד מוזלי ושות') ולכן אלו שפתאום שברו למקומות (או כוחות חדשים שעלו לאחרונה) שונים ממה שהיו לפנים (לפעמים רק לפני כמה שנים ספורות) ועדיין ללא עוצמה מספקת ובטח ללא גיבוי אליטי/עליתי מספיק עד קיים.
ג. וזו כבר דעתי האישית המצומצמת, מזווית ההסתכלות שלי אני חושב שלא נכון מצידנו למצב את עצמנו כאיזה -מוצב קדמי של התרבות/ציווילזיציה המערבית- 1. כי למיצוב כזה יש תג מחיר חריף מאוד מסיבות מובנות הן כלפי פנים והן כלפי חוץ, 2. כי אני לא חושב שאנחנו באמת "שם" ציוויליזציונית ולדידי גם לא צריכים להיות שם לעולם.

הדיון המקורי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה