יום חמישי, 6 באוגוסט 2020

שתי אצבעות מביירות

לפני שאתחיל ארצה להביא פה מדבריו של אהוד יערי על הרקע-
"החומרים הוחזקו שם, כולם ידעו שהחומרים האלה, הם שבע שנים שם. האונייה הייתה בדרכה מגיאורגיה למוזמביק, בשל תקלה טכנית היא פורקת בביירות, הבעלים נוטשים וכו'. שבע שנים זה יושב שם. החומר הזה משמש לדברים חיוביים כמו הכנת דשנים לחקלאות, אבל מצד שני יכול לשמש לייצור, ומשמש לייצור, חומרי נפץ תעשייתיים. אבל יש להם עוד אספקט, בחומרים האלה אפשר לאלתר דלק לטילים. מישהו היה מוכן להשלים עם זה, והמישהו הזה חייב להיות בחיזבאללה, שהחומר הזה 2,700 טונות שוכב שם ב-64,000 שקים. הנמל כולו נהרס, זה נמל שמקבל 3,000 אוניות בשנה. כרגע ללבנון אין נמל, היא לא תבקש את חיפה, אולי משהו בצפון. אבל אני רוצה לומר משהו שנשמט מהדיון האין סופי הזה אצלנו, במה קרה שם. צריך לזכור – מי שמנהל את נמל ביירות בפועל ולא בתואר זה גיסו של נסראללה, ראש שירותי הביטחון של חיזבאללה, נשוי לאחותו של נסראללה - זה האיש. אצלנו, כולנו יזכרו שבחיוך מבטל כזה מסר לנו את הגופות של שני החיילים ההרוגים שלנו בעסקת החליפין. הוא האיש על פיו יישק דבר בנמל לבנון, אותו צריך לשאול וממנו צריך לקבל תשובה, אלא שהוא לא נוהג לדבר בפומבי".


לאחר דבריו של יערי, אוסיף כמה משלי-

חשוב לזכור כמה נתונים חשובים- 1. נכון, הפעם האחרונה שנעשה מפקד אוכלוסין בלבנון היה ב-1932, ועל בסיסו וממצאיו מבוצע בפועל החלוקה הפוליטית במדינה, אליו נוסף הסכם שנחתם בסעודיה ב-1989- הסכם טאא'ף, שעדכן קמעה את המצב, הנקודה היא שכיום ניתן כמעט בוודאות להצהיר על רוב דמוגרפי שיעי בלבנון (לא מסלמי כי אם נקודתית שיעי, קרי מעל 50%), ואם זה כך אז הרוב קובע והרוב הזה הוא איפסו פאקטו חזבאללה. 2. מזה זמן ידוע עוד מימי צדאם חסין ה"עליזים" שכל הגורמים באיזור משחקים הרבה על חומרים בעלי שימוש כפול, זאת אומרת ברבים מתעשיות המוות ותוצריה משחקים חומרים שניתן לומר עליהם גם שיש להם שימוש צידי אזרחי תמים, ל-כ-א-ו-ר-ה. משל הספקנו לשכוח את ימי הפיצוצים בפיגועי ההתאבדות הגדולים באוטובוסים, בארים וכדו' שהיו על בסיס חומרי נפץ הודפים שהופקו מדשנים כימיים כגון במקרה זה. 3. בדבריו של משה פייגלין ובהבהרות שנוספו להם בפייסבוק, הודגשו 2 דברים שבחרנו לפסוח עליהם- א.) האיש היה רס"ן בחיל ההנדסה, עם יותר מיד ורגל בתחום חומרי הנפץ לסוגיהם. ב.) בדבריו הבאים לאחר מכן הזכיר לנו את נאומו של ראש הממשלה באו"ם עם מלפני שנתיים וחצי בו הראה בתמונת לוויין עם סימונים נלווים- קטע באותו נמל (לא נמל התעופה, כי אם הנמל הימי דנן) ימי המאכלס מפעלים ומחסנים של חזבאללה עבור טילים ופרוייקט הדיוק שלהם. נכון, היו שהעירו במקום כי מדובר בחלקים שונים של הנמל במרחק כמה ק"מ זה מזה, אך מאידך חלפו שנתיים מאז ויותר ודברים יכולים להשתנות במיוחד כשאתה שולט בנמל ומבואותיו. אפשר גם לשער כי המיקום הראשוני בנמל עבר שינוי בעקבות הגילוי הפומבי של ישראל.

4. במבט בלתי מקצועי שלי, בצילום שהופץ במרשתת ממקום קרוב יחסית ובקו ישיר לאיזור מוקד הפיצוץ, נראה בבירור שהיה פיצוץ קטן מאוד יחסית ראשוני, ולאחריו שריפה שהשתוללה במחסן לצד ממגורת הדגן. לאחר כמה עשרות שניות, מתרחש פיצוץ בינוני (עדיין רק במחסן עצמו) ולאחריו בתוך סבך העשן, רואים בבירור פיצוצי משנה קטנים ורבים, אז נכון שהתירוץ הרשמי הוא ככל הנראה זיקוקים, אך ידוע שגם פריימרים של טילים (חומר נפץ הודף שמשגר את הטיל לדרך) עלולים להתנהג באופן דומה בתנאים דומים. הפיצוץ הגדול מגיע לאחר מכן בסמוך.


לאחר כל זאת, יש לומר שיש בהחלט יסוד יותר מסביר להניח שמדובר במשהו בעל מטרה זדונית שטוב לנו, כן כן, ט-ו-ב ל-נ-ו שפוצץ שם ולא אצלנו. ואפשר בהחלט לשמוח על האלטרנטיבה! שאם אני צריך לבחור בינינו ובינם, אז אין שאלה בכלל. מי שבכל זאת מדגדג לו לבכות על נזקי המשנה, ראוי הוא שיגדל עמוד שדרה באם "אנושיותו", הסלקטיבית להפליא, מגלה את אותה רמת נהי, בכי ושיגור גלי אנרגיה בלתי נראים לכל אסון אנושי רב נפגעים על פני הגלובוס. מה לי ילד שנפגע בביירות או ילד שנפגע בשריפת הבניין בלונדון-
https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A9%D7%A8%D7%A4%D7%94_%D7%91%D7%9E%D7%92%D7%93%D7%9C_%D7%92%D7%A8%D7%A0%D7%A4%D7%9C

או ילד שנפגע מטורנדו או הוריקן בארה"ב, או כזה שנפגע בצונמי בפוקושימה או בתאילנד (אם למנות אסונות מהשנים האחרונות).


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה