יום שני, 23 בנובמבר 2020

על פולארד, ארה"ב וישראל

 על פולארד, יהודים ויחסי ישראל-ארה"ב (בהמשך לדבריו של פרופ' נדב שנרב וכמה ממגיביו):

==========================================
חבוש בכובעם של פרופ' עזרה זהר מספרו- "פילגש במזרח התיכון" וד"ר אורי מילשטיין
סדר בדברים צריך שיעשה (כמובן לזכור שממשל טראמפ הוא במידה רבה יוצא מהכלל שלא מעיד על הכלל)-
א. קריאות "בוגד" מצד שמאל לפולארד הם חרפה פעמיים- 1. מי שיש לו חמאה על הראש שלא יסתובב בחוץ בשמש- פרשיות הבגידה והריגול משמאל הם לחם חוקו, ד"ש מברית המועצות, וכל גלגול אדום שעולה על דעתכם מני שנת 1917, 2. פולארד לא בגד- I. החומר שהועבר הועבר לבן ברית לארה"ב שאת רובו התחייב ממילא לספק ומי שבגד הייתה ארה"ב והממסד המודיעיני שלה, אותו ממסד שנתפס בקלקלתו האנטישמית (לא התבלבלתי, יש לסיפור הזה חתיכת הסטוריה שמתחילה עוד בטרם נולד סבו של פולארד) ולא העביר חומר קריטי שהתחייב למוסרו מראש, II. שום חלק מהחומר שנמסר לא פגע כהוא זה בארה"ב בשום דרך, צורה ואופן (וזאת אף בניגוד מוחלט להבלים שניסו להערים על כתפיו בדמות שקרים בוטים שלא היו ולא נבראו ו/או נזקים שנגרמו בידי אחרים שבגדו בארה"ב באמת ובתמים ובראשם הסוכן הבוגד האמריקני- אלדריך איימס).
ב. בשל הנטיה לשמאל מגיעה גם הצביעות. סרך זה נגרר היטב על פני הקרקע ולעיני השמש, זאת בשל השנאה ההסטורית לארה"ב וכל מה שהיא מייצגת, על כלל ההסטוריה שלה. אז במחילה מכל אלו שדואגים לארה"ב מפני בוגדיה, נא לסיים לקשקש בקומקום.
ג. גם לסוכן מגוייס (בשונה מסוכן חיצוני מושתל) על רקע אידאולוגי/הזדהותי מגיע תגמול בהנתן רמת הסיכון לו הוא נחשף, העין הצרה משמאל (כרגיל) עבורם אתנן כספי הוא כשר בהנתן מקורו האדום בלבד לא מעלה ולא מורידה.
ד. וזאת בהמשך לטיעון שהעלו כמה באיוולתם- הפעלת מעקב, ביון, חשדות בנאמנות כפולה (ואף יותר) והאשמות קשות על היות גיס חמישי וגורם אירידנטי כלפי יהודים צפו ועלו נגד יהודים בארה"ב עוד מימי פקודת הגירוש של הגנרל יוליסס גרנט בעקבות מלחמת האזרחים האמריקנית. הניסיון לצבוע את סיפור פולארד כעניין ששינה סדרי בראשית ביחס לקהילה היהודית בארה"ב היא הבל הבלים. מקורות מתוך קהיליית המודיעין האמריקנית בעבר אף הודו שיהודים זכו למירב המעקב, ההטרדה, החשדות וההאשמות בקרב סוכנויות הבטחון בארה"ב מעל ומעבר לכל מיעוט דתי ואתני אחר בארה"ב ללא שום פרופורציה והשינוי לטובה שהתרחש בנדון לא קרה בשל פולארד או מדינת ישראל אלא בשל תום המלחמה הקרה והתמוטטות ברית המועצות (שהתרחש לאחר הפעלת פולארד) ועוד יותר לאחר פיגועי ה-11/9/2001 שלאחריהם הפוקוס עבר לקהילה האסלאמית בארה"ב.
ה. היו אף מקרים (מאוסטרליה ועד מדינות אירופה של נאט"ו-בעלי ברית) של מדינות שנתפסו מרגלות בארה"ב ואף אחד מאנשיהם (בין אם גויסו מקומית מקרב יוצאי מדינתם בארה"ב ובין אם הושתלו מרחוק) לא חטפו עונשים כה מרחיקי לכת כמו פולארד (ובל נשכח שחלקם גם קיבל סיוע רב הרבה יותר מישראל פרופורציונלית, ד"ש לנאט"ו ולמדינות אשר מול סין, מטרמאפ), לא בכדי היה זה ראש ה-CIA לשעבר- ג'יימס וולסי שברגע של יושר והגינות גדולה מצידו אמר על פולארד לפני ששחרורו עמד על הפרק- "תדמיינו שהוא יווני ותשחררו אותו".
ו. בנוגע ליחסי ישראל ארה"ב ההשוואה ליחסי אב ובנו היא עלבון לאינטלגנציה, יחסי אומות ולהסטוריה.
סוד גדול הוא שבסחר הדו-צדדי בין ישראל לארה"ב, ישראל נכון להיום מייצאת יותר לארה"ב מאשר היא מייבאת מארה"ב.
מזה יותר מעשרים שנה אין שום סיוע כלכלי-אזרחי אמריקני לישראל (ומה שניתן לא היה סיוע כי אם הלוואה בריבית מקובלת כולל מאז זמן מלחמת יום כיפור שישראל ממשיכה לשלם על כך עשרות מיליארדים עד היום מדי שנה, בדיוק כשם שבנק לא מלווה לאדם כסף ברוב "טובו" וחסדו), והסיוע הצבאי בסך 3.2 מיליארד בשנה (עם תוספות ממוקדות למערכות נגד נשק בליסטי-ABM), רובו מורכב בכלל מהלוואה בריבית קצוצה (שישראל עודנה משלמת את חובותיה משנות ה-70' לארה"ב בעוד ארה"ב מחקה פעם אחת כבר את חובותיה של מצרים לארה"ב באופן מוחלט בזמן מלחמת המפרץ הראשונה, ונשיא ארה"ב אובמה פעל למחוק עוד חוב בסך מיליארד דולר למצרים, עוד סוד גלוי הוא שישראל באופן תמידי עומדת כמו שעון שווייצרי בהחזר מלא של כל חובותיה הכספיים עם ריבית מלאה, עד היום לא נמחק ולו סנט בודד מחובותיה של ישראל לארה"ב (ולא זו בלבד אלא שרק הסכום על הריבית שישראל משלמת מדי שנה חזרה לארה"ב עולה על כלל הסיוע הבטחוני שלהם ויותר מפי 2) בעוד מאידך ארה"ב לא שלמה סנט בודד בעבור השירות שהיא מקבלת מישראל פה- בין אם זה לכל אורך המלחמה הקרה במתן קונטרה לאיום הצי הסובייטי במזרח התיכון, שכן כידוע, ההערכות המקצועיות האמריקניות בתחילת שנות ה-70, גרסו שבמקרה ויהיה אקשן חם עם הסובייטים במזרח התיכון, ישראל מסוגלת בעזרת חיל האוויר שלה להשמיד את הצי הסובייטי בים התיכון באופן מוחלט, ארה"ב לא שלמה בעד מערכות נשק ותמיכה סובייטיות שנפלו לידיים ישראליות במהלך המלחמות ובניהם ושארה"ב קיבלה גישה מלאה אליהם לצורכי למידה ושיפור של מערכות הנשק שלהם בעלות של עשרות מיליארדי דולרים, ארה"ב לא שלמה סנט שחוק בעבור הבסיסים הקבועים ומחסני נשק חירום שהיא מחזיקה דרך קבע בישראל, ארה"ב לא שלמה ולו סנט בודד בעבור שימוש במתקנים ישראליים לקראת יציאה למבצעים מקיפים ונקודתיים ברחבי המזה"ת, ארה"ב לא שלמה ולו סנט בודד בעבור העובדה שישראל דאגה לשמר בחיים משטרים ידידותיים לארה"ב- כמו ירדן ותימן, ארה"ב לא שלמה ולו סנט בודד תמורת העובדה שהם נצלו את ישראל בתור מעבדה חיה לניסויים במערכות הנשק שלה בתנאי שדה אופטימליים, ארה"ב לא שלמה ולו סנט בודד בעבור עצם קיום צה"ל שייתר ועודנו מייתר כמות מאסיבים של כוחות ולוגיסטיקה אמריקנית בכל הגזרה בעלויות בלתי נתפסות ולא בכדי כבר היה אדמירל אמריקני שכינה את ישראל בתור הנושאת המטוסים האמריקנית היחידה שלא ניתן להטביעה) בעוד רק כ-700 מליון דולר היו בגדר יו.אס. אייד (בטחוני) ורובו המוחץ של הסכום בן 3.2 מיליארד הדולרים הם בגדר הלוואה מותנית- דהיינו ישראל יכולה לעשות שימוש בכסף אך ורק בקרב תעשיות בטחוניות אמריקניות וזה מכניס את הכסף חזרה ב-לופ אל השוק האמריקני ומספק עשרות אלפי מקומות עבודה לאמריקנים משכילים המהווים את העידית של כח האדם האיכותי של ארה"ב בשוק הנשק שלה שהוא הגדול בעולם הן ברוב יחסי והן ברוב מוחלט.
אני מזכיר גם שבמסגרת ההסכם שנחתם בשלהי תקופת אובמה, סכום הכסף בסיוע בטחוני שיכול יהיה להפדות בתוך התעשייה הבטחונית בישראל ילך ויצטמצם עד שיבוטל לגמרי לקראת 5 שנים מחתימת ההסכם.
לגבי נשק ואמצעים טכנולוגיים, לא היה שום מרכיב שכזה מהשורה הראשונה של הטכנולוגיה האמריקנית אלא בעיקר עודפים וחומרים מדרג ג' והלאה, השינוי החל רק בשנות ה-80 אצל ממשל רייגן, לאחר שישראל הוגדרה Non Nato Major Ally, אוסיף גם על הדרך שכל כספי היתרות שמופנים למערכות ABM הם נגזרת של החלטת ארה"ב לפתח אצלה ודרך בעלי בריתה את פרוייקט- "מלחמת הכוכבים", כך שהרווח על כל הנושא הוא כולו אצל הפסים ו-"כוכבים".
ארה"ב מנגד חוסמת, מסכנת ומסכלת מכירת מערכות ואמצעים "כחול-לבן" למדינות אחרות וכך פוגעת בצורה קשה ביותר בישראל, הרבה מעבר שהיא מקבלת ממנה, רק להזכיר עסקאות נשק עם סין שארה"ב טרפדה (ואף נצלה כדי למכור לסין במקביל, עיין ערך עסקת ה"פאלקון" המפורסמת בעידן ראשותו של אהוד ברק), בעידן אובמה פעל ג'ון קרי לפגוע בעסקת נשק חשובה בישראל בדמות מערכות טילי נ"ט עם מדינה חשובה כמו הודו.
לגבי פגיעה בישראל מצד ארה"ב- נזכיר-
1. ארה"ב שחזרה בה מהכרה בישראל וקדמה את תוכנית ברנדוט לכונן כאן שלטון נציבות או"ם.
2. ארה"ב שלא מכירה בישראל כמדינה יהודית דה יורה, עיין מסמך הצו הנשיאותי של הארי טרומן בה נמחקו בקו ידו המילים "jewish state" ובמקומם נכתב מדינה חדשה בעלמא.
3. ארה"ב פעלה דה פאקטו נגד זהותה היהודית של המדינה ועוד עניינים רבים הקשורים לזהותה, עוצמתה, לכידותה ובטחונה- טקטית ואסטרטגית, ונזכיר כאן שני עניינים- * גניזת דו"ח ראש המטות המשולבים גנרל 4 כוכבים ארל וילר המתאר מהם גבולות המינימום האסטרטגיים שעל ישראל להחזיק בהם בכל תנאי! גם אם שלום פרץ בארץ על כל חלקיה וגבולותיה, שטחים הכוללים חלקים בחצי האי סיני דהיום, חבל קונייטרה בסוריה, יו"ש ורצועת עזה כולה.
וכן- ** פעולה מתחת לראדאר בדמות קידום כספי של מטרות "החברה האזרחית" דרך השטחים המגוונים שמקדמת הקרן החדשה לישראל, חלק ניכר מכספיה הגיע דרך השגרירות האמריקנית בישראל ובשילוב קרן הנרי פורד (כן כן, אותו פורד חברו של היטלר, מפיצם של הפרוטוקולים של זקני ציון בעולם ועיתון הפיגולים ה-דירבורן אינדפנדנט), שהוא מאז שנות ה-50, קרן קש של ה-CIA, את המידע הזה חשף דו"ח "ועדת ריס" של ועדת חקירה של הסנאט.
מה שמראה שפגיעה בישראל הייתה עבור ארה"ב בעלת ערך צבאי! אגב קידום אינטרסים אמריקנים.
4. ארה"ב היא זו שזרקה את ישראל לאשפתות אגב שבירת התחייבות מפורשת וכתובה להתערבות בעת חסימת מצרי טיראן לפני מלחמת ששת הימים.
5. תקרית ה-USS ליברטי ביום השלישי של מלחמת הימים, שהיה פעולה מכוונת להטות את הכף לטובת הערבים במלחמת ששת הימים! או לפחות לפגוע משמעותית בהשגיה של ישראל במלחמה וצה"ל שיתק אותה במכוון.
6. מלחמת יום כיפור היה תרגיל עוקץ אמריקני נבזי שהנרי קיסנג'ר היה מעורב בהתווייתו יחד עם אנואר אסאדאת ועוזרו חפאט' אסמעאיל, ארה"ב גם ידעה את היום והשעה המדוייקים של תחילת המתקפה חודש ימים לפני כן ולא טרחה לעדכן את ישראל.
7. ארה"ב מנעה מישראל לפגוע בקידום מערך הנ"מ של מצרים לעבר הגדה המערבית של תעלת סואץ ובכך אפשרה את המטריה האווירית שאפשרה את פתיחת מלחמת יום כיפור.
8. קיסינג'ר השהה את הסיוע של ארה"ב לישראל במהלך מלחמת יום כיפור (בה בשעה שברית המועצות העבירה למצרים וסוריה אוטוסטרדות של סיוע כדי למלא את החסר) בכדי ליצור את הרקע להעברת מצרים לידי ארה"ב (מטרת המלחמה מעיקרא) ולגרום לישראל לסגת מסיני בשל כך.
9. רצח אל"מ ג'ו אלון כדי שלא יפוצץ את הבלוף אודות מלחמת יום כיפור.
10. פרשת איראן גייט, רצח עמירם ניר (בעלה הראשון של ג'ודי ניר מוזס שלום), וגרימת העברת נשק אמריקני וישראלי לאיראן של ח'מייני.
11. חימוש במקביל ביחס של 1:6 למדינות ערב שבעצם מספרית די קובר את השקר האמריקני אודות מתן עודף לישראל, די לאזכר את- סעודיה, ירדן, מצרים, עראק (כולל זה של צדאם חסיין מאז שנות ה-80), מדינות המפרץ, לוב שלאחר קד'אפי, וכל החבר'ה הטובים בסוריה שעושים שם שמח מהצד הסוני, לבנון וכו'.
12. ארה"ב היא זו שגדלה, ממנה, חמשה ואמנה את אלקעידא, חלק ניכר מחלום הבלהות של הבריגדה הבינ"ל של האסלאם בעולם מאז אפגניסטאן 1979, לא היה בא לעולם בלי ה-US of A.
13. אליבא דהאליטה בישראל- תרבותית וערכית הקרבה שלנו הייתה ונותרה למזרח אירופה של העידן הקומוניסטי כולל נפיחות ספורדיות מציר הרשע שבין לונדון, פריז וברלין. הקביעה שיש לנו קשר כלשהו לארה"ב (לפחות זו של לפני אובמה) לא עומדת בשום מבחן אמפירי.
ממשל טראמפ היווה שינוי מהשורש ביחס לכל! ממשל אמריקני לפניו (רפובליקני ודמוקרטי כאחד!), סיוע, אגב, שרובו היה בעיקר במישור ההצהרתי-דיפלומטי (ואינני מזלזל בכך) בתוספת שימוש מאסיבי בכלים כלכליים (שגם מקומם המכובד לא נפקד חלילה).
ולקראת (אולי וככל הנראה, ולכו תדעו…) ממשל ביידן, חשוב לזכור שממשל טראמפ שהיה לפני ולפנים חוץ ממסדי, אסור לו שילמד על ארה"ב "כתיקונה", כי לצערנו בינתיים, זה היוצא מן הכלל.
ואם כבר הזכרנו את מוסד האו"ם, מוסד של צביעות והבל שדינו לפירוק ופיזור מיום ה-30/11/1947.
מוסד ששורשו רשע, כוונותיו בליעל, והשליטה בו על ידי מדינות שתוכם כברם- שחור ורוע מלגו ומלבר. ארה"ב שעמדה מאחורי כינון מוסד העוועים הלז, הסדירה את אופן הפעלתו לדורות, הכניסה בו מעשה "פלאים" את עמדת כוחה (ווטו במועצת הבטחון) יוצאת מגדרה (לא לפני 1967, אגב) לתת לישראל גב (למעט כמה הבלחות בדמות האחרון של שלטון אובמה). טוב עשה טראמפ שעשה כבר לא מעט לזעזע את אמות הסיפים של גולם זה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה